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레트로님의 유니티 데브 위크 영상을 정리한 내용입니다.
캔버스 스케일러 사용시 문제
- Constant 사용시
- NO DP, NO POINT : 픽셀 해상도 사용
- 고해상도에서 UI 요소들이 의도보다 매우 작아짐 - Reference Resolution 모드 사용시
- 화면이 클수록 UI 요소들이 엄청나게 커짐
https://www.paintcodeapp.com/news/ultimate-guide-to-iphone-resolutions
The Ultimate Guide To iPhone Resolutions
The email address you entered is not valid. The trial is limited to 7 days. Only the days when you actually use the plugin are counted. Not downloading automatically? Click here to download.
www.paintcodeapp.com
https://gist.github.com/IJEMIN/66a038ebb58f5e9f61c24e5244418289
유니티에서 안드로이드의 DP, iOS의 포인트 해상도를 사용하기
유니티에서 안드로이드의 DP, iOS의 포인트 해상도를 사용하기. GitHub Gist: instantly share code, notes, and snippets.
gist.github.com
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